20 Ocak 2008 Pazar

2008 Ninja ZX-14 vs Suzuki Hayabusa

2008 Ninja ZX-14 vs Suzuki Hayabusa

Baylar bayanlar! 2008 Dünya Ağırsiklet Motor Şampiyonasına hoşgeldiniz!! Motor dünyasının iki devi Tokyo fuarında karşıkarşıya!
sol tarafımda ismi en konuya en uzak insanlar tarafından bile bilinen fırtına öncesi sessizlik HAYABUSA ve diğer tarafta akıllara zarar cüssesi ve teknolojisiyle NINJA ZX-14!! Normalde 1000cc Superbike kategorisi belki de çoğu hız tutkunu sporcu için gelinebilecek son noktayken, motor dünyasının bu iki kötü çocuğu kesinlikle sınırları aşan cüsseleri kaslı makinaları ve yere basan tekerleriyle ikiteker performansını belirleyen sıradışı modellerdir. Bunlar motorcu cehenneminin iblisleri, ateşten canavarlar!! 2006 ZX-14 ile kıyaslamak gerekirse elbette '08 model Ninja evrim geçirmeye devam ediyor. Elbetteki 'Yenilmez' lakaplı Busa sınırları hala belirliyor mu göreceğiz!
'06 Karşılaştırmalı performans chartlarında genelde Busa'nın geri kaldığını görenler unutmamalıdır ki 2005 yılında John Noonan turbo charger'la donatılmış bir Busa'yı Bonneville tuz gölünde 256mph hıza ulaştırarak geleneksel (jet motoru takılıp,aerodinamik kalıplanmamış) motorsiklet ile hız rekorunu elinde geçirmişti. '08 Busa 1299cc. eskş motorunu 1349cc.'ye çıkararak 1352cc. Kawasaki'nin gerisinde kalmaktan kurtulmuş olduğu gibi aynı zamanda beygir ve tork olarak ta değer kazandı. Tabi Kawasaki de boş durmadı ve '08 için özellikle emisyon ve gürültü değerlerine sadık kalarak motorunda güç geliştirmesinde bulundu.
Bu devler liginin iki iri cüssesi de 16-valf DOHC (üstten çift egzantrik)sıralı dört silindir motora sahip ve bu canavarlar krankta yaklaşık 200 hp güç üretiyorlar.
Dynojet 200i üzerinde test edilen motorlar 2006'ya kıyasla (169.1 e 155.9 beygir) ve (103 e 94)tork ile gelişimlerini matematiksel olarak ta bu testlerde gösteriyorlar.
'06 Karşılaştırma
'08 Karşılaştırma Last time we sampled these monsters on the dyno, it was the Kawasaki that came out on top. This time around the new Hayabusa gets the edge in horsepower and pulls even in torque.
Tüm testlerin ardından her iki devin birbirlerine karşı üstün ve zayıf tarafları elbetteki var: Round 1: Dyno Dynojet testleri sonucu anlaşılan Suzuki Hayabusa liderliğini sürdürüyor. Round 2: Boyutlar Ninja ZX-14 daha hafif kesinlikle bu roundun lideri.. Round 3: Drag Her iki yarışçının testinden geçen motorlar arasında yapılan oylamada Busa 2 - Kawa 0 Round 4: Motor Uzun yol Performansı Bu testte her iki motor da kafa kafaya,ama Busa bir adım önde.. Round 5: Kontrol ve Kararlılık Her iki makinada hız stabiliteyi arttırıyor ve bu devleri yavaş sürmek gerçekten yorucu sürücüler oylarını Suzuki'den yana kullandılar... Round6: Ekipman- Frenler, Süspansiyon, Debriyaj/şanzıman Süspansiyon her iki makinada daneredeyse aynı, busa önfrenlerde iyi, ama arka frende ninja açık ara önde Çoğu kullanıcı debriyaj/şanzıman olarak ninja diyor.. Round7: Ergonomi- rahatlık- Stil Kawasakinin rahatlığı tartışılmaz, aynı zamanda finish olarakta son derece kaliteli. Stil ise her iksinde de kıyaslanamaz... SONUÇ: SUZUKI Hayabusa: 4 KAWASAKI Ninja ZX-14 :2 Beraberlik: 1 Sonucta baylar bayanlar '08 galibi Suzuki GSX1300R Hayabusa!

Hiç yorum yok:

Google