27 Ocak 2008 Pazar

Motosiklet Lastikleri Hakkında!!

Lastikler, aslında kullandığımız ayakkabılarımıza benzetilebilir. Onlar altımızdayken durumlarını pek umursamayız ve bizi korudukları dış etkenlerden belki de hiç haberdar olmayız; ta ki bir sorun çıkana kadar! Motosikletler için lastik takımı bizi asfalttan ayıran ve aynı zamanda ona sıkı skıya tutunmamızı sağlayan, tehlikenin belirdiği her koşulda belki frenlerimizden önce güvenmemiz gereken unsurlardır. Motor sporlarıyla uzaktan yakından ilgilenen herkesin bildiği gibi lastik üreticileri uzun yıllardır sanayi ve tüketim alanı başta olmak üzere binlerce sektörde kullanım alanına uygun, dayanıklı ve güvenli ürünler ortaya çıkarabilmek adına yüksek maliyetli araştırma geliştirme çalışmaları yaparak süregelen lastik savaşlarında bayrağı birbirlerinden devralmak için uğraşıp duruyorlar ve dünya genelinde motor sporlarına sponsor oluyorlar. Aslında her sektörde olduğu gibi bu alanda da birçok büyük firmanın tepesinde birkaç dev oturuyor ve teknolojik yenilikler doğrultusunda gelişen bu piyasayı yönlendiriyorlar. Gerçekten lastiklerinizin değişmesine ihtiyaç var mı? Öncelikle kullandığınız motosiklete uzun zamandır sahipseniz, onun hangi yol durumunda, hangi hava koşulunda nasıl davrandığını az çok biliyor olmalısınız. Her sürücü, motorsikletinin bakım sonrası ne kadar farklılaştığını, hatta değişik benzin istasyonlarından alınan yakıtın bile farklılık yarattığını keşfetmiştir. Motorlar, otomobillerden farklı olarak sürücülerine, içlerinde bulundukları durum hakkında daha fazla doneler vermekte ve her değişkeni hassas bir şekilde yansıtmaktadırlar. Öyleyse lastik alırken isteklerimiz doğrultusunda ihtiyaçlarımızı nasıl belirleyeceğiz? 1. Lastikler, ne kullandığımıza ve nerede kullandığımıza göre değişirler? Standart cadde sürücüsü iseniz standart spor lastikler size göredir. Yarış lastikleri her ne kadar kulağa hoş gelse de caddeye gitmez. 2. Tutunma istiyorsanız, yumuşak hamur özellikli lastik kullanmanız gerekmekte; yola sağlam basarlar ancak düğer taraftan ısınmaları zaman alır çabuk aşınırlar. 3. Uzun mesafe gitsin diyorsanız sert lastik seçiminiz olabilir, onun da kendine göre dezavantajları var tabii!! 4. Hangi tip seçmiş olursanız olun, lastikleriniz yeni, yani kullanılmamış olmalıdır. Ayrıca unutmayın ki ilk kilometrelerde yeni lastikler tipi ne olursa olsun tutunma zorluğu yaşarlar. Lastik dünyasında boyut önemlidir! Aslına bakarsanız motosikletinizin üreticisi size en iyi lastik boyutunu seçerek bu konuda gereksiz tatışmaları önlemiştir. Yanlış boyutta lastik seçimi sonunda sizi yolda bırakabilir.. Ayrıca büyük lastik ölçüsü her zaman en iyi performansı sağlamaz, önemli olan motorunuzun tasarımına göre bir lastik kullanmanızdır. Sıcak havalar konusunda uyarı! Çoğu sürücü gözardı etse de lastik basınçları hava sıcaklığından oldukça etkilenir. Lastiklerinizi tavsiye edilen basınçta tutmanız sizin ve lastiklerin ömrünü uzatır. bridgestonetire.com/ michelin.com/ dunlop.com/

Hiç yorum yok:

Google