24 Şubat 2008 Pazar

Aprilia FV2 Concept

Aprilia FV2 Concept şimdilerde tüm dünyada fuarlarda kendini göstermeye başladı. Motor tasarımcıları 1200cc, 90 derece konumlu, ikiz-V motor olarak üç ana Konsept üzerine yoğunlaştılar ve tüm bu gelişimleri ileriki yıllarda RSV ve Tuono modellerine uyarlamayı düşünüyorlar. 106x 67.8mm ölçüleri ile motoru neredeyse kare biçimli ve oldukça çabuk devirlenen yarışçı bir yapıya sahip. Üretici firma 134 hp ve 10.5kgm tork ile şu an piyasadaki sportif cadde ve naked motorlar klasmanında olduğunu belirtiyorlar.

İkinci olarak, FV2, Aprilia'nın geleceğe yönelik teknik gelişmeleri hakkında benzersiz ipuçları sunmakta. İnjeksiyon 750cc Silver'da olduğu gibi fly-by kablo sistemi ile sağlanmakta. Yol Tutuş kontrolu (traction control) ABS ve elektronik süspansiyon standart donanım olarak bulunuyor.Gösterge paneli veri saklama özellikli, cep telefonu yada PC'ye indirilebilen veriler sayesinde motorun performansı her zaman kontrol altında tutulabiliyor. Ayrıca intenetten indirilen güncel performans dataları da aynı yolla yüklenebiliyor.

Belki de en ilginç gelişme, ön çatalda kullanılan ve BMW nin K1200R de kullandığı DuoLever sistemi benzeri olan Hossack-stili ön aksam. Bu da Aprilia'nın teleskopik çatal haricinde bir varyasyon deneyerek, piyasaya bir yenilik ekleyebilecek araştırmalar perşinde gidecek cesarete sahip olduğunun bir kanıtı olabilir.

14 Şubat 2008 Perşembe

BASİTLEŞTİRİLMİŞ KONTRA TEKNİĞİ

BASİTLEŞTİRİLMİŞ KONTRA TEKNİĞİ

Motosiklet sürücülüğüne adımını atan herkesin öğrenmesi şart olan sürüş esas tekniklerinin başında 20km/saat hızın üzerindeki her hangi bir hızdadönüş ve manevra için uygulanan kontra tekniği gelmektedir.

Bu tekniğin esası sola dönüş için gidonun sol elciğini ileri itmek sağa dönüş için sağ elciğini ileri itmektir. Yere doğru değil ileri, yere doğru bastırırsanız sadece gidonu eğmeye çalışmış olursunuz. Görünüşte basit olan bu teknik psikolojik nedenlerden dolayı uygulamada o kadar basit değildir. En azından uygulamalarla tekniği pekiştirip kendinize uygulamada güvenene kadar bu böyledir.

Açısal ivmelenme (jiroskopi) nedir ?

Ön teker döndüğü müddetçe motosikletlerin eğilimi daima dik durumda kalmak yönünde olacakdır. Ön tekerin dönmesi ile açısal ivmelenme motoru daima dik tutmak yönünde çalışacaktır. Dönen ön teker motoru yıkarı doğru dengeli bir şekilde durması yönünde zorlayacaktır. Siz kontra bastığınızda karşı yönde düzeltme gücünü uygulayan açısal ivmelenmeye karşı şayet yerçekimi güçleri sizin yönünüzde ve sizle beraber olmasa asla motoru kıpırdatamazdınız. Siz kontra basmayı geçici ve ölçülü uyguladığınız için motor düşmeyecek tam tersi dik kalma yönünde hareket edecektir. Çünkü tek başına yer çekimi kuvvetleri açısal ivmelenmenin gücünden küçüktür.

Kontra basarken yere değil de gitmek istediğiniz yöne, dönüşün içine doğru mümkün olduğunca ileriye bakmanız işinizi kolaylaştıracaktır. Bu hem beyninizin hızı algılama etkisini azaltarak sizin rahat olmanızı sağlayacak hem de potansiyel tehlikelere karşı tetikte olmanızı ve dönüş hattınızın her safhasını takip edebilmenizi sağlayacaktır.Unutmayın baktığınız objeye doğru yönlenirsiniz. Bu yüzden bakışlarınızı daima gittiğiniz yere değil gitmek istediğiniz yereçevirin. Bu yer, gitmek istediğiniz yer değişken bir süreç olduğundan hedefinizin üzerine motorunuzla gelmeden bakışlarınızı yol üzerindeki bir sonraki yere, bir sonraki referans noktanıza çevirmiş olmanız gerekmektedir. Bir obje üzerinde bakışlarınız 1-2 saniyeden fazla takılı kalıyor ve bir sonraki merhaleye geçmiyorsa siz bakışlarınızı yanlış kullanıyorsunuz demektir.
Resim

Motosiklet kontra basmakla düşer mi?

Bundan kastınız lastiklerin yer tutunma güçlerinin sonuna gelip kaymasıyla düşmekse, evet düşer. AMA bu çok fazla bir yatış açısı ister ve siz kasıtlı olarak motoru aşırı yatırmadıysanız mümkün değildir. Zaten pedallar, egzoz, yan ve orta sehpa ayakları siz bu traksiyonu sıfırlayarak kaymayı başlatacak yatış açılarına varmadan sizi ikaz edecektir. Bu donanımlar yeri kazımaya başlasa bile henüz siz kayma,düşme noktasında değilsiniz ve motoru kaldırabilirsiniz. Bunlar yarışlardaki dönüşlerde hep yeri kazır ama siz bu şekilde dönüşler yapmaya sebep olacak kontralara başladıysanız bu yazının amacından uzaklaşmışsınız demektir.

Tekrarlarsak.:

. Motorlar ön tekerin dönmesi sonucu oluşanaçısal ivmelenme(momentum) sayesinde çok dengeli olarak kabul edilen seyahat araçlardır.
. 20km/saat hızın üzerinde sola dönmek için gidonun sol elciğini ileri itin, sağa dönmek için sağ elciğini ileri itin.
.Motoru yatırmak için uygulanması gereken kontra basma gücü motoru dikdurumuna kaldırmak için gerekenden daha fazladır. Motor aslında kalkma işini %100 kendisi yapar da diyebiliriz.
. Kasıtlı yapmadıkça motoru kontrada düşürme şansınız %0.001 dır.
. Daima gitmek istediğiniz yönün içine doğru mümkün olduğunca ileri bakmak kontra tekniğini uygulamanızı kolaylaştıracaktır.

Yönlendirme(Steering) – Kafa açısı(rake) ve Lastik yere basma izi (trail):

Bir motoru diğer bir motordan daha iyi dönüş yapabilen bir motor yapan sebep nedir?
Kafa açısı resimde de görüldüğü gibi kafa takımının tüplerinin aksmerkezinden geçen yere dikey doğruyla yaptığı açıdır. Kafa açısı büyüdükçe ön tekerlek motordan uzaklaşacaktır.

Lastiğin yere basma mesafesi kafa açısı büyüdükçe yada sürücü ağırlığını öne kaydırdıkça artacaktır. Aks merkezinden yere dik doğrultuda geçen çizginin yerdeki temas noktası ile kafa takımı tüplerinin yerdeki temas noktası arasında kalan mesafedir.

Kafa açısı büyüdükçe lastik yere temas mesafesi büyür ve motorun düz yol dengesi artar, viraj dönüş kabiliyeti düşer. Tersi durumda; kafa açısı küçüldükçe ön teker motorayaklaşır, lastik yerle temas mesafesi azalır ve motorun viraj dönüşkabiliyeti artar ama düz yolda ki dengesi azalır.

Kafa açısı.: 32 derece
Yer temas mesafesi.: 15.2cm
Aks açıklığı.: 171cm
Sonuç.:Bu motor düz yolda daha dengeli ama dar açılı dönüşlerde nispeten daha dengesiz olacaktır. Uzun aks mesafesi de düz yol sürüş dengesi için artı katkı yapacaktır. Turing, cruiser tipi motorlar böyledir.


Kafa açısı.: 24 derece
Lastik yere temas mesafesi.: 9.5cm
Aks açıklığı.: 139cm
Sonuç.:Bu motor bir turing den yada cruiser den çok daha çabuk ve keskin açıyla dönüş yapabilecektir. Ama bir cruiser yada turing kadar düz yolda dengeli olmayacaktır. Kısa aks açıklığı da bu yönde etki yapacaktır. İyi dönüş ama buna karşın nispeten kötü düz yol dengesi.

4 Şubat 2008 Pazartesi

Kawasaki Japonya

Kawasaki her nekadar MotoGP de istediği başarıyı elde edememiş

olsa da gerçekten muhteşem motosikletler üretiyor!!!

Bu videoda Japonya'da pistte yapılan bir test sürüşü görüntülenmiş...

MOTO GP '07

İşte MOTO GP den geride kalanlar!

Yarış oyunu!

Çok basit ancak çok eğlenceli bir yarış oyunu; dikkat edin benzin almayı unutursanız yarış dışı kalıyorsuunuz:)

3 Şubat 2008 Pazar

Forthcoming 1000cc videos from MCN

Bu videolarda yeni 1000cc.ler MCN dergisi tarafından test ediliyor.MCN yol testini yapan Michael Neeves GSXR1000 ve Honda Fireblade'i Almeria pistinde limitlerine zorluyor. .

ONBOARD GSX-R 1000

Google